Deník Cesty kolem světa 2014-2016

co
14. srpna 2015 - Kolumbie
  2.8.2015 Ospalé imigrační. Ospalá úřednice si nás lehce prohlédne přes otvor v plexi a ve stejně ospalém tempu začne listovat v pasech. Plesk, plesk, dvě razítka a jsme vítáni.
To celnice za rohem ještě spí. Až na n...
co
2. září 2015 - Kolumbie
  15.8.2015 Tak mám dneska narozeniny. Po Kačce také "slavím" první narozeniny na cestě. Ty poslední byli ve znamení příprav a tak se moc neoslavovalo. Dneska to asi nebude o moc jiné. Kupujeme si malou snídani a kličkuje...
pa
13. září 2015 - Panama
  3.9.2015 "Je deset minut do čtvrté hodiny odpoledne, venkovní teplota dvacet devět stupňů. Děkujeme, že jste si pro Váš let vybrali naší společnost", loučí se s námi kapitán letadla, chvíli po úspěšném přistání na letišti...
cr
20. září 2015 - Kostarika
  13.9.2015 Naháněči. Jak v Africe. A to je Kostarika spíš ta civilizovanější země Střední Ameriky. Jeden nám chce poradit kde zaparkovat, další dva nabízí ten nejlepší kurz, třetí, čtvrtý a patnáctý nám rádi za drobný popla...
ni
25. září 2015 - Nikaragua
  20.9.2015 Přejíždíme pomyslnou čáru, co se jí říká státní hranice. Po pár desítkách metrů nás vítá malá budka a v ní dva policisté.
"Dobrý den, vaše pasy prosím", pozdraví a požádá ten větší z nich. Vytáhnu pasy, on...
hn
25. září 2015 - Honduras
  24.9.2015 Blížíme se pomalu k honduraskému hraničnímu přechodu. Již několik desítek metrů před ním na nás mávají naháněči. Jako všude mají pro nás ten nejlepší kurz, rádi a skoro bezúplatně nám pomohou s dokumenty a nebo a...
sv
26. září 2015 - Salvador
  25.9.2015 Pokus o natočení přejezdu divně vypadajícího mostu nám kazí šílený liják. Stěrače mají co dělat abych něco viděl já jako řidič, natož aby mohla Kačka natáčet.
Naštěstí je salvadorský přechod zastřešen a ta...
gt
2. října 2015 - Guatemala
  26.9.2015 Je to pár desítek metrů, pár minut. Jako by Guatemala měla nějakou dohodu s těmi nahoře. Začíná svítit slunce a dešti, který nás provázel přes Salvador je konec.
Jdeme na imigrační. Tam kde bývalo se nyní...
bz
7. října 2015 - Belize
  2.10.2015 Belize, po dlouhé době konečně anglicky mluvící země. Nějak si na to nemůžeme zvyknout a tak to motáme. Chvilku anglicky, chvilku španělsky. Imigrační to nepřekvapuje a během minutky nás pouští do druhého kola do...
14. října 2015 - Mexiko
  7.10.2015 Jedeme si to po fakt dobré silnici a první cedule nás vítá v Mexiku. Současně také upozorňuje na rychlostní limit. Okamžitý nápad si vyfotit přivítání způsobuje, že rychlostní limit dodržujeme a nedáváme tak šanc...
22. října 2015 - Mexiko
  15.10.2015 V noci pěkně lilo. Kolem nás se rozprostírá malé jezero. Musíme nejdřív kousek popojet abychom mohli vůbec sbalit.
Rychlá snídaně, krátká kontrola emailů u levného kafe s pomalým netem a opouštíme Pallenq...
2. listopadu 2015 - Mexiko
  23.10.2015 Budí mě chlad a tak vystrkuju nos ze spacáku. Venku se rozednívá a těch pár obláčků na nebi se barví od vycházejícího slunce do ruda. Jo to je podívaná, která se neomrzí. Jen co sluníčko vykoukne zpoza horizo...
9. listopadu 2015 - Spojené státy
  2.11.2015 Přejíždíme hraniční most a za ním... už nás čeká Amerika!
Jenže je tu nával. Čtyři fronty aut k hraničnímu přechodu dávají znát, že to bude chvilku trvat. Naštěstí to docela odsejpá a tak jsme za pár minut...
19. listopadu 2015 - Spojené státy
  10.11.2015 Sluníčko svítí a my se loučíme s Ronem a Zuzkou. Bylo nám u nich krásně a bylo to strašně moc fajn, ale je to o cestě. Vyjíždíme. Ještě se krátce stavíme u Tomáše, který nám k snídani dopřává nejlepší štrůdl...
25. listopadu 2015 - Spojené státy
  20.11.2015 Skáčeme z auta, loučíme se s obsluhou čerpací stanice a jen s banány v ruce k snídani, vyrážíme do Canyonlands.
Míříme na Dead Horse, místo kde se řeka Colorado krásně kroutí a vytváří nádherný oblouk v r...
30. listopadu 2015 - Spojené státy
  26.11.2015 Omrzlá okna zvenčí i zevnitř jsou jasnou známkou že v noci opravdu mrzlo. Nám však zima nebyla. Horší už to je když vyskočíme z auta ven. Jsme v lese a tak sluníčku chvilku trvá, než překoná hradbu stromů aby ná...
6. prosince 2015 - Spojené státy
  30.11.2015 Cesta z Hoover Dam do Las Vegas není dlouhá. Je pěkná, moc nedrncá a rychle odsejpá. Netrvá to dlouho a už nám dálniční ukazatele píšou konkrétní čtvrti.
Jako orientační bod nám slouží hrdě a v dáli se ty...
15. prosince 2015 - Spojené státy
  7.12.2015 Rychle vyrážíme na poštu poslat pohledy. Nehledáme nějakou bližší. Jedeme schválně přes celé město a ještě jednou tam a jednou zpátky si užíváme průjezd městem hříchů, městem které nikdy nespí, Las Vegas.
...
23. prosince 2015 - Spojené státy
  16.12.2015 Výhoda dnešního spaní na parkovišti před Walmartem, čerstvá snídaně hned u nosu. Nakupujeme navíc ještě něco málo na cestu a vyrážíme do San Francisca. Cesta po dálnici odsejpá a tak už po pár hodinách v dálc...
3. ledna 2016 - Spojené státy
  24.12.2015 Je půl jedné, když podle navigace v textovkách přijíždíme k Petrovi a Lucce před barák. Už je tedy vlastně štědrý den. Petr pro nás vybíhá, parkujeme OKI, poznáváme Lucku a okamžitě jsme vřele přivítáni v jejich...
19. ledna 2016 - Spojené státy
  4.1.2016 Lehce jsme si přispali a tak až chvilku před časem oběda vyrážíme do města. Není zrovna ideální počasí, ale to nevadí. Jen tak se couráme a sledujeme čilý ruch města. Dnes večer máme ve městě rande. A ne jen ta...
30. ledna 2016 - Spojené státy
  20.1.2016 První ráno v Los Angeles, první ráno na Long Beach. Venku je krásně.
Vyrážíme do kavárny vedle v supermarketu abychom získali připojení a mohli zkontrolovat emaily. Připojení je zdarma a tak příliš nefungu...
sg
2. února 2016 - Singapur
  30.1.2016 Let přes oceán si užíváme. Koukáme na filmy, ucucáváme pivo z plechovek a užíváme si pohled z okénka letadla. Ve dne na obláčky a v noci na blikající poziční světlo křídla. 31.1.2016 "Vítejte v Japonsku", k...
kh
11. února 2016 - Kambodža
  2.2.2016 "Bum, prásk!" letadlo doslova dopadlo na přistávací plochu. Pilot to zahodil jak práci.
Je poledne a my právě přistáli na letišti v Siem Reap v Kambodži. Jsme na novém kontinentu, poprvé v zemi Kmérů.
...
th
25. února 2016 - Thajsko
  11.2.2016 Hodím na sebe batoh, krosnu, naposledy se ohlédneme směrem do Kambodži a v pohodovým tempu si to šineme k thajské straně hraničního přechodu.
Podstatně větší a na pohled lehce modernější hraniční příchod n...
id
7. března 2016 - Indonésie
  25.2.2016 Rukáv spojující letadlo a letištní halu, funguje tak trošku jako dekompresní komora. Trvá to chvilku a suchý, vlhkost postrádající vzduch na palubě letadla je střídán horkým a vlhkým vzduchem v hale.
Rychl...
id
17. března 2016 - Indonésie
  8.3.2016 Hned po snídani jdeme skočit do bazénu. Začíná z toho být zvyk. Prima zvyk. Chvilku osycháme na sluníčku a pak se průběžně válíme na pokoji a nebo poblíž bazénu.
Občas na chvíli zapínám počítač a snažím se...
30. března 2016 - Austrálie
  17.3.2016 "Podívej! Pod náma je už Austrálie", ukazuju Kačce z okénka tu obrovskou, suchou a červenou plochu. Hltám pohledem rudou barvu a snažím se rozeznat co se to pod námi přesně nachází.
Z mého kochání mě vytrh...
8. dubna 2016 - Austrálie
  31.3.2016 Čekali jsme, že nám bude v noci někdo klepat na okénko. Nestalo se. Vůbec to nevadí. Spali jsme jak mimina.
Lehká snídaně a popojíždíme pár set metrů ke kanceláři Franka, našeho agenta.
Vcházíme do...
16. dubna 2016 - Austrálie
  9.4.2016 Vyspaní do růžova ještě chvilku poleháváme v naší komfortní ložnici. Mě to však nedá, vytahuji počítač a pokouším se dohnat skluz v psaní článků.
Kačku nenechává moje klepání do klávesnice v klidu, tak dopi...