Jordánsko

Po návštěvě Sýrie jsme se přemístili do Jordánska... další z "arabských" zkušeností.

Hned po příjezdu do Amánu bereme taxi a chceme se dopravit na letiště kde máme v úmyslu pronajmout auto.

Bohužel "náš" řidič se rozhodl nás oškubat a tak na okraji města staví u chodníku a zkouší nás vydírat... jestli prý nezaplatíme dvakrát tolik co jsme původně dohodli nejede dál. Ač se člověku zdá jeho počínání šílené... neumí pořádně anglicky, není zrovna korba a my jsme dva, nevyspalí a absolutně neochotní se s ním dohadovat. Po pár minutách mu tedy říkám, že když nechce původně dohodnutou cenu, nedostane nic a zkouším vylézt z auta abych vytáhl batohy z kufru... bohužel obrubník chodníku je příliš vysoký a tak dveře taxíku do něj naráží (nevím jestli to byl jeho úmysl a nebo jen náhoda), v každém případě nehodlám ze svého rozhodnutí ustoupit a tak silou na potřetí dveře i přes odpor kamenného obrubníku otvírám. Pěstí bušící do kufru auta se domáhám jeho otevření abych mohl vytáhnout naši bagáž.

Taxikář začíná chápat, že s námi nic nezmůže a že se nedáme... kyne na mě pokorně ať nasednu zpět, že původní dohoda platí.

Nasedám a odjíždíme na letiště kde si půjčujeme vůz a začínáme tak náš Big Trip po Jordánsku.

Pokračujeme za krásami této země.

Vykoupeme se v Mrtvém moři - opradvu to nadnáší! zkoušíme to stále dokola a nechceme tomu věřit ;o)

navštěvujeme jedinečné skalní město Petra - včetně slavné Pokladnice a následně se vydáváme i k hornímu chrámu kd již není taková frekvence turistů.

Dále pak neskutečně červenou poušť Wadi Rum - zde si pronajímáme řidiče s jeepem a ten nám nabídne možnost projet se rudým pískem, navštívit beduinskou vesnici a kochat se západem slunce jak rudě barví již do ruda zbarvený písek.

Po celou cestu napříč touto zemí se setkáváme s "check pointy", kontrolními místy kde na Vás z jedné strany míří z vojenského jeepu kulomet a z druhé strany s překvapeným výrazem civí voják... (bílých turistů na vlastní pěst tu asi moc nejezdí)... i přes veškerou okolní khaki barvu je ale fajn z jeho úst slyšet "welcome in Jordan"... působí přátelsky a po několika kontrolách si říkáme, zdali umí anglicky taky něco jiného ;o)

Následně dojíždíme až na jih k hranicím se Saudskou Arábií a navštívíme město Aquaba.

Zde zažíváme odmítnutí v hotelu protože nejsme arabové, ale také si vychutnáváme výborné pouliční občerstvení, zažíváme arabskou "public beach" a kocháme se krásami Rudého moře při šnorchlování.

Večerní kouření "šíši" (tradiční vodní dýmky) a rozhovor s domorodkyní je krásnou tečkou za návštěvou této země. Nad ránem pak vyrážíme zpět k hranicím se Sýrií a vracíme se zpět do Damašku.