Deník Cesty kolem světa 2014-2016

18. prosince 2014 - Jižní Afrika
  15.12.2014 "Hranice musíš milovat a nebo nenávidět. Jsem tak někde mezi", dělám si legraci a používám svou oblíbenou hlášku po tom co zvládneme hravě Svazijskou stranu a jdeme na tu jihoafrickou. Imigrační proběhne v pohod...
bw
28. prosince 2014 - Botswana
  18.12.2014 "Tak snad to bude takhle rychlé i na botswanské straně. To by jsme měli rekord v přechodu hranic", libuje si Kačenka v rychlosti s jakou jsme zvládli opouštění JAR. Jen pro ty co si to nepamatují, všechny proced...
bw
28. prosince 2014 - Botswana
  24.12.2014 Salát už se chladí v lednici a na dnešní štědrý večer už nám schází jen ryba. Nechceme využít nabídky zdejší kuchyně v podobě mražené ryby z Kapského města. Chceme čerstvou a nejlépe přímo z Okavanga. Bohužel ry...
2. ledna 2015 - Namibie
  28.12.2014 Hranice do Namibie působí také prázdně, ale s rozdílem, že tady jsou všichni a tváří se, že pracují. Kačka se staví s pasy do fronty na imigrační a já jdu s karnetem k celnici. Razítka dostává Kačka okamžitě...
7. ledna 2015 - Namibie
  3.1.2015 Po snídani vyrážíme na malou obhlídku města. No vlastně je to spíš taková víska, ale protože leží na křižovatce, je tu pumpa, pneuservis a dva obchody, tak je zanesená i do mapy. Dopoledne využíváme zázemí kemp...
15. ledna 2015 - Namibie
  8.1.2015 Naštěstí přes poušť není v noci takový provoz a tak se nám spalo nádherně. Rychle balíme a vyrážíme na pobřeží kde na nás čeká několika tisícihlavá kolonie lachtanů.
"To si dělaj prdel", třeštím oči na nabí...
18. ledna 2015 - Jižní Afrika
  15.1.2015 "Odkud jste?" ptá se imigrační úředník a zkoumá razítka v našem pase. "Z Čech. Z Evropy", odpovídáme a nejsme překvapeni jeho výrazem, který znamená "kde to je?"
"A to jste přijeli až sem tím vaším autem j...
ls
22. ledna 2015 - Lesotho
  18.1.2015 Zastavíme před imigračním a jdeme si nechat bouchnout razítka do pasů. Bum, bum a jdeme. Nikdo se na nic neptá, nikdo nic nestuduje. Fungovat to všude takhle rychle, ušetříme spousty času. Karnet po nás totiž nik...
29. ledna 2015 - Jižní Afrika
  22.1.2015 Ujedeme pár metrů k jihoafrické hranici a jdeme k okénku imigračního. "Hello", podávám paní za okénkem naše pasy. Ta se podívá do pasů, na mě, znovu do pasů, na nás na oba. Začíná listovat a když nachází výstupní...
13. února 2015 - Jižní Afrika
  29.1.2015 Večeři jsme si užili. Bylo fajn se normálně najíst. Navíc já měl obrovskou chuť na rybu a Kačka se prostě neovládla, když viděla v nabídce zbožňovanou Calzone pizzu. Je krásný večer a tak si ještě sedáme vedle...
br
21. února 2015 - Brazílie
  13.2.2015 Pátek třináctého, nepátek třináctého, let probíhá dle nejlepších představ. Vlastně už jsme měli takový malý absťák. Letadlem jsme neletěli víc jak rok.
Uděláme fotku propašované rybičky a užívá si pohostin...
br
25. února 2015 - Brazílie
  22.2.2015 Cesta autobusem je docela snesitelná. Díky ne příliš obsazenému busu okupujeme každý několik sedaček a tak se v celku i pohodlně spí. V polovině cesty nám dokonce mění autobus za luxusní "zájezďák" a tak jízda př...
12. března 2015 - Argentina
  26.2.2015 Již hodinu projíždíme zástavbou, značící blížící se velké město. Buenos Aires. Pohled na slumy mezi vlakovým a autobusovým nádražím v nás vyvolává smíšené pocity.
"Tak jsme tady", konstatuji suše a pomáhám...
26. března 2015 - Argentina
  13.3.2015 Další schůzka s Federicem. Dozvídáme se novinky ohledně požadavků a možností jak řešit vykládku naší OKI. Vysvětluje nám všechna úskalí a také důvody proč s námi nechce přepravce komunikovat. "Dokážeš dostat naše...
12. dubna 2015 - Argentina
  27.3.2015 Volá Federico. "Ahoj, myslíš že by ti na ambasádě potvrdili, že u nich teď setrváváš? Něco jako přechodná adresa. Když by ti to potvrdili, mám takový plán a pomohlo by nám to v boji s celníky".
"Jo, myslím...
17. dubna 2015 - Argentina
  13.4.2015 Probouzí nás zvuk motoru auta projíždějícího kolem. Nevadí. Po dlouhé době se totiž probouzíme v naší OKI. Spalo se nám nádherně. Rychlá přestavba z hotelové verze na tu závodní a vyrážíme dál na jih. Užíváme...
30. dubna 2015 - Chile
  20.4.2015 Hned od prvních metrů Toni oceňuje naši nabídku. Cesta opravdu není pro cyklistiku stvořená. V autě je živo. Toni vypráví o svém cestování, my vyprávíme o naší cestě a porovnáváme zážitky. Přijíždíme na konec...
8. května 2015 - Argentina
  30.4.2015 Netrvá to dlouho a míjíme ceduli vítající nás v El Calafate. Stavíme u info centra a jdeme získat nějaké informace. Slečna se nemůže odtrhnout od facebooku a tak musíme chvilku počkat. No vždyť co, vždyť ona tu n...
18. května 2015 - Chile
  8.5.2015 Přijíždíme na chilské hranice a protože jsme tu úplně sami, imigrační i celníky máme vyřízené rychle. Na řadu přichází obligátní vyplnění dotazníku, zdali nevezeme nějaké potraviny. Slečna si bere vyplněné formulá...
20. května 2015 - Argentina
  18.5.2015 Přejezd hranic na argentinské straně je pohodový a tak pokračujeme dál na sever. Konečně po normální silnici.
Se setměním dojíždíme do města Esquel a protože ve městě je dost rušno, vyjíždíme kousek za něj...
28. května 2015 - Chile
  20.5.2015 Protože stále prší, zajíždíme s OKI až pod hraniční přístřešek. Nikde nikdo. Jdeme do haly, kde se skoro nic neděje a vyřizujeme si vstupní formality u okénka imigračního oddělení.
Dvě rány razítka do pasů...
4. června 2015 - Chile
  28.5.2015 Jsou dvě hodiny po poledni a naše letadlo dosedá na runway jediného letiště Velikonočního ostrova, poblíž jediného a zároveň hlavního města Hanga Roa.
Vítá nás sluníčko a nádherných dvacet jedna stupňů. Mi...
9. června 2015 - Chile
  4.6.2015 Let je pohodový, obsluha perfektní a pití dostatek. Je to prima když se o nás zase chvilku někdo stará. Přistáváme v Santiagu na čas. Transport na nás čeká a už si to frčíme v dodávce směr Škoda Estoril v Santi...
19. června 2015 - Argentina
  9.6.2015 Vyjíždíme z tunelu a vjíždíme do Argentiny. Vykulená policejní hlídka si nás chvíli beze slov prohlíží a už zase můžeme jet dál.
Přijíždíme do zatáčky, kterou poznávám. "Tamhle Kačenko. Tamhle nahoře. Podív...
20. června 2015 - Chile
  19.6.2015 Protože chilská celnice je až ve dvě stě kilometrů vzdáleném San Pedru, máme klid a pohodu a zcela sami v probouzejícím se dni kličkujeme přes pas.
Výhledy které se nám nabízejí jsou zkrátka úchvatné. Všud...
bo
29. června 2015 - Bolívie
  20.6.2015 Hraniční přechod co jako hraniční přechod příliš nevypadá. Závora do Bolívie je zavřená a jen na druhé straně ve stínu sedí nějaký strejc v civilu.
Jdeme do stavební buňky s nápisem Aduana, celníci. Mají t...
bo
7. července 2015 - Bolívie
  29.6.2015 Cesta utíká a tak jsme za pár hodin v Potosí. Ani na podruhé na nás město nepůsobí tak krásným dojmem jako Sucre.
Postupně se doptáváme a dodrncáváme do centra. Přímo před náměstím vidíme i cedulku agentur...
pe
13. července 2015 - Peru
  7.7.2015 Vbíháme rychle na imigrační, abychom předběhli tlupu turistů vystupujících z autobusu. Oficír se s námi nezdržuje a dvěma přesně mířenými údery razítkem do našich pasů nás vpouští do Peru. Ani na celním to nevy...
pe
24. července 2015 - Peru
  14.7.2015 Spalo se nám náramně. Byl a je stále klid. Tak si dopřáváme malou rozcvičku mezi rezavými cisternami. Protažení skáčeme do OKI a vyrážíme na cestu. Plán je jasný, dojet dnes až do Nasca.
Cesta utíká ryc...
ec
2. srpna 2015 - Ekvádor
  24.7.2015 Hraniční přechod Ekvádoru tvoří jen několik stavebních buněk za mostem. Imigrační je vyřízené hned, ale na celní si musíme chvíli počkat.
"Už to tu vyřizujeme skoro hodinu", říká mi německý motorkář, které...